Tak, Allegro jest tylko platformą pośredniczącą, więc z punktu widzenia rozliczenia dotacji nie ma znaczenia, że zakup nastąpił przez Allegro. Ważne jest tylko prawidłowe udokumentowanie transakcji. W przypadku gdy kupiła Pani coś od osoby prywatnej potrzebny będzie rachunek i umowa kupna sprzedaży. Niektóre Urzędy Pracy wprowadzają ograniczenie, iż dana umowa musi zostać zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym lub/i minimalna wartość takiej rzeczy musi wynosić np. 1000 zł.
Trzeba też pamiętać, że w przypadku zakupu rzeczy używanych trzeba spełnić dodatkowe warunki.
W przypadku zakupu od firmy dokumentem potwierdzającym transakcje może być faktura VAT (ew. rachunek w przypadku firm, które nie są płatnikami VATu). Bardzo ważne jest, aby na fakturze napisane było „ZAPŁACONO”, jako dowód iż faktura została w całości opłacona. Do rozliczenia dotacji nie można przedstawiać faktur, które nie zostały jeszcze opłacone, np. mają wydłużony termin płatności.